Do zamku prowadzą różne drogi, które trzeba odnaleźć na mapie i poruszać się według kodu.
Cele:
Podniesienie kompetencji matematycznych.
Kształcenie postawy badawczej i dociekliwości.
Kształcenie umiejętności dostrzegania prawidłowości matematycznych w otaczającym świecie: dostrzeganie regularności, podobieństw oraz analogii i formułowanie wniosków na ich podstawie.
Rozwijanie umiejętności interpretowania danych.
Kształtowanie wyobraźni przestrzennej.
Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem tekstu matematycznego.
Wykorzystanie do nauki nowoczesnych technologii.
Kształcenie umiejętności komunikowania się i współpracy przy rozwiązywaniu problemów.
1. Spotkanie organizacyjne nauczycieli - ustalenie harmonogramu, planu pracy i podziału zadań.
2. Przygotowanie zadań dla uczniów. Opracowanie szaty graficznej.
3. Założenie bloga projektu.
2. Zapoznanie się z założeniami projektu i partnerami.
2. Droga do zamku Królowej Matematyki - partnerzy wybierają drogę dla swojego poziomu. Wykonują zadania
3. Tajemnice w zamkowym ogrodzie
4. Tajemnice w zamkowej kuchni
5. W Komnacie Figur Geometrycznych
6. W Komnacie Liczb
7. Poszukiwanie Komnaty Czasu
8. Bal Mistrzów Matematyki.
9. Podsumowanie i ewaluacja projektu
Blog matematyczny - pomysły zadania
Wielka księga tajemnic Królowej Matematyki
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz