Bardzo podobało nam się w komnacie pomiarów, wróciliśmy do tematu i zrobiliśmy sobie dzień z Brombą. Zajęcia rozpoczęliśmy od wyszukania co to za stworzonko ta Bromba i jak wygląda. Obejrzeliśmy fragment filmu pt. "Tajemnice szyfru Marabuta", z którego dowiedzieliśmy się co Bromba nosi w torbie i dlaczego. Ustawiliśmy w klasie cztery stoliki, na których zorganizowaliśmy przedmioty niezbędne do:
1. pomiaru czasu - zegary, stopery, klepsydry;
2. pomiaru długości - linijki, miary krawieckie, metrówki sklepowe;
3. pomiaru pojemności butelki, szklanki, łyżki i łyżeczki oraz inne pojemniki o określonej pojemności;
4. pomiaru ciężaru - wagę szalkową, kuchenną, elektroniczną.
Przygotowaliśmy sobie karty pracy, na których zapisywaliśmy wg instrukcji różne pomiary, np. ile szklanek zmieści się w litrowym pojemniku, jaki obwód głowy ma każdy uczestnik grupy i kto ma największy, a kto najmniejszy, ile przysiadów wykona się w czasie 1 minuty, itp.
Każda grupa wykonała zadania na wszystkich stanowiskach. Przyszedł czas na podsumowanie, czyli informację zwrotną. Wniosek z lekcji był jeden wspólny taki, że czas bardzo szybko nam umykał i chcemy jeszcze rozwinąć temat.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz