Opis bloga

Projekt eTwinning - pomysły edukacyjne nauczania matematyki w klasach 1-3 SP - rezultat projektu

Zimowe eksperymentowanie

 



Drugi tydzień stycznia przebiegł uczniom klasy 2b z Rostarzewa w iście zimowej atmosferze i na  zimowych aktywnościach. Rozpoczęliśmy poszukiwaniem odpowiedzi na pytania: Czy każda śnieżynka jest inna? Dlaczego śnieg skrzypi pod nogami?

Dowiedzieliśmy się, w jakich warunkach powstaje śnieg i co śniegiem nie jest. Już wiemy, w jakiej temperaturze powstają największe płatki śniegu i czego potrzebują, aby mogły utworzyć swoje rusztowanie.


Znamy budowę płatków śniegu, posiadają 6 osi symetrii. Są to sześcioramienne gwiazdy, do których przyklejają się kryształki lodu i tworzą kanciaste rogi. Zbudowaliśmy śniegowe gwiazdki z patyczków.
Nasze śnieżynki narysowaliśmy i zakodowaliśmy w zeszytach do matematyki. Zadanie było bardzo trudne, wymagało skupienia, uważności i dokładności. Poznaliśmy nowy sposób kodowania obrazu za pomocą liczby pól koloru niebieskiego i białego.


Jednak najciekawsze zadania czekały na nas w sali komputerowej. Okazało się, ze śnieżynki można wyczarować w programie graficznym. 


Wykonaliśmy doświadczenia ze śniegiem i zapisaliśmy własne obserwacje i wnioski z tych doświadczeń.
Na zakończenie mini śnieżnego projektu  składaliśmy kartki papieru na sześć części i wycinaliśmy śniegowe gwiazdki oraz wykonaliśmy portrety pani Zimy.  Wyszły pięknie 💢





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podsumowanie pobytu w zamku....

Nadszedł koniec naszych zabaw... Cały rok z Królową Matematyki zaowocował postanowieniem, że w przyszłym roku też się spotkamy.  Nareszcie u...